Alla inlägg under september 2009

Av Stefan - 21 september 2009 09:18

Gjorde något fel då jag tolkade statistiken över musikönskemål igår. Skäms Klassisk musik har fått rätt lite röster, rock däremot, kanske klassisk sådan, toppar önskelistan. Med detta nya faktum tror jag att jag även fortsättningsvis skall kunna tillgodose era musikönskemål utan att ni behöver fråga om det.


Byggarbetet fortsätter ikväll.

Av Stefan - 20 september 2009 20:24

Det arbetas för högtryck med att göra inordning dom nya lokalerna inför flytten. Arbetet går bra och det estetiska skall nog vara klart till premiären den 10:e oktober. Därefter får man leva lite i lokalerna och sedan angripa det akustiska.


 


I samband med flytten kommer det en hel del produktnyheter. AMR:a nya 777 serie hoppas jag skall finnas på plats men även för butiken nya kvalitetsprodukter från Tyskland, Sverige och Kanada. Vad det är, ni får komma och se.


Butikspremiären är som sagt den 10:e oktober. Dagen efter, den 11:e oktober är det äntligen dags för den tidigare inställda och efterlängtade MBL demon. Under hösten är det inplanerat ytterligare två demodagar med spännande gäster och produkter.


Omröstningen om musiksmak är spännande. Av dom som röstat såhär långt vill en majoritet höra klassiskt, tätt följt av Singer – Songwriter. Därefter följer jazz och sedan blues. Det är lite överraskande för mig som nog minst klassiskt av alla genrer i butiken. Ni får gärna be mig sätta på något klassiskt då ni besöker butiken, annars är risken att det blir klassisk rock Cool

Av Stefan - 7 september 2009 08:00

Då var det klart, det blir en flytt till nya lokaler!!!
Många lokaler har jag tittat på och några har jag blivit mer förtjust i än andra. Den lokal jag nu flyttar till är den som växt fram som min favorit, den jag haft svårast att släppa, nämligen banklokalen på Munkebäcks Torg. 

I den omröstning kring lokalfrågan som jag haft här på bloggen har det framkommit att ni anser att det viktigaste är, i fallande ordning. 

  • En lokal med flera rum
  • Lätt att parkera med bil
  • Kaffe/fika hörna
  • Bra kollektivanslutningar.

Jag vill påstå att den nya lokalen uppfyller alla krav. Den har inte så många rum, men två dedikerade lyssningsrum och ett stort rum där tre anläggningar kan ställas upp. 


Parkeringsplatser finns i mängder. Det är inte gratisplatser men 7 kr/timme får man anse vara rätt överkomligt. Jag tror aldrig det skall råda P-platsbrist eftersom den finns parkeringar runt om fastigheten. 


Det blir en större disk att hänga kring i nya butiken och det kommer att bjudas på kaffe. För den riktigt fikasugne finns det också ett fik 10 meter bort. 


På Munkebäcks Torg stannar både spårvagn och buss, goda kollektivanslutningar med andra ord.  


Det kommer att bli arbete på 110% för att få dom nya lokalerna klara så snart som möjligt. Min förhoppning är att ha butikspremiär i början eller mitten av oktober.

Redan nu är det klart med lite nya ( för Akkelis Audio) produkter som utökar sortimentet både uppåt i hifi hierarkin och sidledes, dvs erbjuder alternativ.

Butiken på Sofiagatan kommer dock att vara öppet som vanligt fram tills renoveringen och flytten är klar. 


Jag passar härmed på att starta en ny omröstning.

Detta att välja musik på mässor eller i butiken då man skall dema grejer kan vara svårt. Ibland kan den/de som skall lyssna framföra önskemål, ibland säger dom att allt är ok.

Det skulle vara kul att veta vilken genre ni mest lyssnar på. Det går bara att välja en.  

Jag lyssnar mest på: Country, Blues, Jazz, Klassiskt, Singer Songwriter, Rock.

Metall


Rösta i omröstningen till höger.

Presentation

Omröstning

Vilken färg skulle DU välja om du skulle ha Avantgarde hemma?
 Svart
 Grön
 Ljusblå
 Vit
 Bronze/koppar
 Mörkblå
 Grå
 Orange

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards