Alla inlägg under december 2009

Av Stefan - 6 december 2009 18:50

Det var ett tag sedan jag bloggade och det är som sagt mycket nu. I helgen var det återigen butiksdemo med rekordmånga besökare. Närmare 50 personer kom för att se och höra Peak Consult, Bergmann Audio, KR Audio och PAD.


 


För några veckor sedan var det demo med Trigon Audio och Intelligent Sound. Då passade vi också på att visa en bänk som skall utvecklas till nya hifi möbler i stål och betong, tillverkade i Göteborg.


 


Mellan dessa demos har jag arbetat vidare med akustiken i ljudvalvet. Väldigt mycket absorption har plockats ut och ersatts av diffusion och nu låter det livligare och subjektivt, enligt mig, bättre, i musikvalvet.


 


Jag har också haft besök av Sveriges näst största hifi distributör under två dagar, Malmöbaserade PL Audio.

PL Audio distribuerar mängder av spännande hifi märken. Focal, Audio Analogue, Isotek, ASR, Pathos, Origin Live, Harmonic Technology, Acoustic Zen, Lehman, Bel Canto, mfl. Det är jättetrevliga människor som brinner för tvåkanalshifi och förhoppningsvis kan vi hitta lämpliga produkter att samarbeta kring.


 


För att prata om något helt annat, hjältar, visst är det härligt med sådana. Min gamle hockeyhjälte kämpar vidare och visar att han fortfarande är bäst. Det är såklart Foppa jag menar och jag minns honom och Markus redan från TV pucken. Ångermanland vann tv pucken det året och Foppa blev bäste forward. Jag förstod det inte riktigt då eftersom Markus gjorde mest mål. Makalösa är dom båda två och om Foppafoten håller hela säsongen så vinner Modo sm guld med det gamla radarparet som huvudpersoner.


Zlatan är en annan hjälte. Han har förmågan att lyfta sig allt eftersom kraven ökar och han kommer till bättre klubbar. Saknar lite av hans gamla dribblarräder, men hans effektivitet har istället ökat markant och ledare av Spanska skytteligan är imponerande. Hoppas vi slipper Zlatanskandaler i stil med Tiger Woods senaste för Zlatan verkar vara en lugn familjekille tillvardags.


Högtalaromröstningen fick en märklig segrare, övrigt??? Vad kan det vara för kommentarer fanns det bara en. Har nu skapat en ny omröstning.






Presentation

Omröstning

Vilken färg skulle DU välja om du skulle ha Avantgarde hemma?
 Svart
 Grön
 Ljusblå
 Vit
 Bronze/koppar
 Mörkblå
 Grå
 Orange

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards