Direktlänk till inlägg 7 september 2009

Butiken skall flytta - Lokalfrågan klar

Av Stefan - 7 september 2009 08:00

Då var det klart, det blir en flytt till nya lokaler!!!
Många lokaler har jag tittat på och några har jag blivit mer förtjust i än andra. Den lokal jag nu flyttar till är den som växt fram som min favorit, den jag haft svårast att släppa, nämligen banklokalen på Munkebäcks Torg. 

I den omröstning kring lokalfrågan som jag haft här på bloggen har det framkommit att ni anser att det viktigaste är, i fallande ordning. 

  • En lokal med flera rum
  • Lätt att parkera med bil
  • Kaffe/fika hörna
  • Bra kollektivanslutningar.

Jag vill påstå att den nya lokalen uppfyller alla krav. Den har inte så många rum, men två dedikerade lyssningsrum och ett stort rum där tre anläggningar kan ställas upp. 


Parkeringsplatser finns i mängder. Det är inte gratisplatser men 7 kr/timme får man anse vara rätt överkomligt. Jag tror aldrig det skall råda P-platsbrist eftersom den finns parkeringar runt om fastigheten. 


Det blir en större disk att hänga kring i nya butiken och det kommer att bjudas på kaffe. För den riktigt fikasugne finns det också ett fik 10 meter bort. 


På Munkebäcks Torg stannar både spårvagn och buss, goda kollektivanslutningar med andra ord.  


Det kommer att bli arbete på 110% för att få dom nya lokalerna klara så snart som möjligt. Min förhoppning är att ha butikspremiär i början eller mitten av oktober.

Redan nu är det klart med lite nya ( för Akkelis Audio) produkter som utökar sortimentet både uppåt i hifi hierarkin och sidledes, dvs erbjuder alternativ.

Butiken på Sofiagatan kommer dock att vara öppet som vanligt fram tills renoveringen och flytten är klar. 


Jag passar härmed på att starta en ny omröstning.

Detta att välja musik på mässor eller i butiken då man skall dema grejer kan vara svårt. Ibland kan den/de som skall lyssna framföra önskemål, ibland säger dom att allt är ok.

Det skulle vara kul att veta vilken genre ni mest lyssnar på. Det går bara att välja en.  

Jag lyssnar mest på: Country, Blues, Jazz, Klassiskt, Singer Songwriter, Rock.

Metall


Rösta i omröstningen till höger.  

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefan - 26 juni 2014 14:32

Vi kommer att ta hem ett nytt par Avantgardehögtalare och ska välja färg. Det är svårt, det finns diskreta färger och färger som sticker ut. Detta är en spektakulär högtalare visuellt som ljudmässigt, den kommer att synas, oavsett färgval.   Vilk...

Av Stefan - 25 september 2013 11:34


  Hur går det? Frågan kommer rätt ofta och jo tack, det går bra, riktigt bra. I Göteborg har vi tre renodlade tvåkanalsbutiker och Akkelis Audio är trots nio verksamhetsår nykomlingen på hifimarknaden, de andra har 20-25 års försprång.  Sedan start...

Av Stefan - 3 juli 2011 18:21

Europas största hifi mässa arrangeras i mitten av maj i Munchen varje år.  Jag besökte mässan även i år och som en stor bonus fick jag en inbjudan till en aktivitet dagen innan mässan. En inbjudan att besöka Blumenhofer Acoustics lokaler 1,5 timme ut...

Av Stefan - 16 maj 2011 15:19

Första helgen i maj var det premiär för en ny hifi mässa i Jönköping, Sweetspot. Arrangörer var Björn på Improved Audio och Patrik på Vivid Audio. Akkelis Audio & Transient Design ställde ut tillsammans, som många gånger förr.   Mässområdet var d...

Av Stefan - 17 maj 2010 08:03

Som ni märkt så uppdateras inte bloggen så ofta. Att hålla blogg, facebook, hemsida och fysiska butik upp to date tar sin lilla tid. Jag skriver också nyhetsbrev och försöker även där göra det "ordentligt". Det senaste nyhetsbrevet handlar om utveckl...

Presentation

Omröstning

Vilken färg skulle DU välja om du skulle ha Avantgarde hemma?
 Svart
 Grön
 Ljusblå
 Vit
 Bronze/koppar
 Mörkblå
 Grå
 Orange

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards