Direktlänk till inlägg 14 mars 2009

Besökare i mängder och framtidsmaskiner

Av Stefan - 14 mars 2009 22:45

Jag har fortfarande inte fått kläm på vad det är som styr hur många besökare som kommer till butiken vissa dagar. I torsdags var det galet mycket folk igen i en strid ström från strax före 13 till en stund efter stängningsdags.

Igår, fredag, så var det betydligt lugnare. En handfull besökare under dagen. Idag, lördag, så har det återigen varitgalet mycket folk. Tror säkert att ett drygt 20-tal passerat under dagen och det var snudd på kö in i butiken ett tag. Vad är det som styr denna tillströmning på olika dagar?????


Det är såklart jätteroligt men jag känner då behovet efter en större lokal. Samtidigt så var det en helt ny besökare idag som uttryckte det som att det var charmigt med begränsade öppettider och en mysig liten lokal. Det ger en känsla av exklusivitet och det kan också vara en poäng.



T+A:s Music Player har lockat många besökare från när och fjärran och en besökare hade med sig en Bladelius Embla som jämförelseobjekt. Det finns många likheter med Embla och Music Player då båda i grunden är bra cd spelare med möjlighet att streama musik eller lyssna på musik via USB minne. Båda har också förstegsfunktioner med digitala ingångar. Det finns också olikheter. Musik Player har en inbyggd FM radio, Embla har ett stort flashminne som man kan lagra musik i. En stor skillnad är priset där Music Player kostar 23 500 kr och Embla 49 000 kr i basic utförande, vad det innebär och vilka uppgraderingar som behövs vet jag inte.


Det var en intressant jämförelse av två maskiner som ligger i framkant då det gäller moderna signalkällor. Jag misstänker att fler dueller kommer att utspelas dessa emellan i framtiden och jag tar för givet att konkurrenterna kommer att komma med liknande maskiner inom kort.


Jag kan också säga att jag nu är bättre i ryggen och kan bära runt tung hifi igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefan - 26 juni 2014 14:32

Vi kommer att ta hem ett nytt par Avantgardehögtalare och ska välja färg. Det är svårt, det finns diskreta färger och färger som sticker ut. Detta är en spektakulär högtalare visuellt som ljudmässigt, den kommer att synas, oavsett färgval.   Vilk...

Av Stefan - 25 september 2013 11:34


  Hur går det? Frågan kommer rätt ofta och jo tack, det går bra, riktigt bra. I Göteborg har vi tre renodlade tvåkanalsbutiker och Akkelis Audio är trots nio verksamhetsår nykomlingen på hifimarknaden, de andra har 20-25 års försprång.  Sedan start...

Av Stefan - 3 juli 2011 18:21

Europas största hifi mässa arrangeras i mitten av maj i Munchen varje år.  Jag besökte mässan även i år och som en stor bonus fick jag en inbjudan till en aktivitet dagen innan mässan. En inbjudan att besöka Blumenhofer Acoustics lokaler 1,5 timme ut...

Av Stefan - 16 maj 2011 15:19

Första helgen i maj var det premiär för en ny hifi mässa i Jönköping, Sweetspot. Arrangörer var Björn på Improved Audio och Patrik på Vivid Audio. Akkelis Audio & Transient Design ställde ut tillsammans, som många gånger förr.   Mässområdet var d...

Av Stefan - 17 maj 2010 08:03

Som ni märkt så uppdateras inte bloggen så ofta. Att hålla blogg, facebook, hemsida och fysiska butik upp to date tar sin lilla tid. Jag skriver också nyhetsbrev och försöker även där göra det "ordentligt". Det senaste nyhetsbrevet handlar om utveckl...

Presentation

Omröstning

Vilken färg skulle DU välja om du skulle ha Avantgarde hemma?
 Svart
 Grön
 Ljusblå
 Vit
 Bronze/koppar
 Mörkblå
 Grå
 Orange

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards