Direktlänk till inlägg 21 januari 2009

Min huvudsakliga signalkälla

Av Stefan - 21 januari 2009 08:00

Jag har avslutat omröstningen kring lokalfrågan. Resultatet av den omröstningen blev:

Stanna i befintlig lokal – 78 %

Skaffa en lite större lokal, mer centralt – 19,5 %

Skaffa en avsevärt större lokal, lite ocentralt – 2,5 %

 

En majoritet av er som röstat verkar tycka att det fungerar bra med den befintliga lokalen. Det finns goda parkeringsmöjligheter, det är trångt och mysigt och det är ok att vänta på sin tur att få lyssna. Då man väntar så knyter man nya hifi kontakter och byter erfarenheter med varandra i butiken. I och med detta så har jag bestämt mig för att ta det lite lugnt i mitt lokal letande. Om något perfekt oväntat dyker upp kanske jag överväger en flytt, men jag trivs bra där jag är och stannar lika gärna kvar.

 

Idag har jag skapat en ny omröstning där jag vill veta vad Ni har för huvudsaklig signalkälla vid musiklyssning. Inför 2009 har jag förutspått att hårddisklagrad musik kommer att öka och att detsamma gäller skivspelarna och vinylskivorna. Jag misstänker dock att cd skivan  fortfarande är den som är klart vanligast som signalkälla vid musiklyssning.

 

I butiken är det nog 50/50 mellan vinyl och cd avspelning som vanligaste signalkällan. Numera har jag vinylspelare i båda rummen (nytt för denna vecka) och det kanske ger vinylspelarna ytterligare en skjuts.

 Hemma är nog förhållande 90 % cd och 10% vinyl. Hur ser det ut hos er?  
 
Just Audio Magic

Just Audio Magic

4 februari 2009 11:42

Jag tycker du ska stanna kvar där du är, inte lätt o hitta en ny lokal som stämmer för både dig o dina kunder

http://www.justaudiomagic.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefan - 26 juni 2014 14:32

Vi kommer att ta hem ett nytt par Avantgardehögtalare och ska välja färg. Det är svårt, det finns diskreta färger och färger som sticker ut. Detta är en spektakulär högtalare visuellt som ljudmässigt, den kommer att synas, oavsett färgval.   Vilk...

Av Stefan - 25 september 2013 11:34


  Hur går det? Frågan kommer rätt ofta och jo tack, det går bra, riktigt bra. I Göteborg har vi tre renodlade tvåkanalsbutiker och Akkelis Audio är trots nio verksamhetsår nykomlingen på hifimarknaden, de andra har 20-25 års försprång.  Sedan start...

Av Stefan - 3 juli 2011 18:21

Europas största hifi mässa arrangeras i mitten av maj i Munchen varje år.  Jag besökte mässan även i år och som en stor bonus fick jag en inbjudan till en aktivitet dagen innan mässan. En inbjudan att besöka Blumenhofer Acoustics lokaler 1,5 timme ut...

Av Stefan - 16 maj 2011 15:19

Första helgen i maj var det premiär för en ny hifi mässa i Jönköping, Sweetspot. Arrangörer var Björn på Improved Audio och Patrik på Vivid Audio. Akkelis Audio & Transient Design ställde ut tillsammans, som många gånger förr.   Mässområdet var d...

Av Stefan - 17 maj 2010 08:03

Som ni märkt så uppdateras inte bloggen så ofta. Att hålla blogg, facebook, hemsida och fysiska butik upp to date tar sin lilla tid. Jag skriver också nyhetsbrev och försöker även där göra det "ordentligt". Det senaste nyhetsbrevet handlar om utveckl...

Presentation

Omröstning

Vilken färg skulle DU välja om du skulle ha Avantgarde hemma?
 Svart
 Grön
 Ljusblå
 Vit
 Bronze/koppar
 Mörkblå
 Grå
 Orange

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards